Uz konsultatīvo tālruni smēķētājiem mēneša laikā zvanīts 86 reizes
Aprīlī Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) konsultatīvais tālrunis 67037333, kas sniedz atbalstu cilvēkiem, kuri vēlas atmest smēķēšanu, saņēmis 86 zvanus, aģentūrai LETA pastāstīja SPKC pārstāve Anete Jansone.
Lielākā daļa interesentu zvanījuši, lai saņemtu informāciju par tabakas izstrādājumu un narkotisko vielu atmešanu. Gan vīrieši, gan sievietes zvanījuši vienlīdz bieži, un visvairāk zvanu saņemts otrdienās un ceturtdienās.
LETA jau ziņoja, ka Veselības ministrija (VM) rosina grozījumus par tabakas ierobežošanu ar mērķi pārņemt Eiropas Parlamenta Padomes direktīvas "Par dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz tabakas un saistīto izstrādājumu ražošanu, noformēšanu un pārdošanu" prasības.
Viena no iecerēm ir, ka uz katra smēķēšanai paredzētā tabakas izstrādājuma iepakojuma būs jānorāda SPKC konsultatīvais tālrunis, uz kuru zvanot iedzīvotāji var saņemt informāciju un konsultācijas par smēķēšanas pārtraukšanu.
Jau ziņots, ka kopš pagājušā gada nogales, kad SPKC pārvaldībā no Rīgas domes Labklājības departamenta nonācis uzticības tālrunis, iedzīvotāju zvanu skaits ir teju dubultojies. Vidēji mēnesī tiek saņemti 80 zvani, un kopš aizvadītā gada decembra zvanu skaits ar katru mēnesi pieaug.
Lai informētu iedzīvotājus par iespēju konsultēties ar speciālistu, ja nepieciešama palīdzība smēķēšanas atmešanā, SPKC informāciju par uzticības tālruni plāno iekļaut sabiedrības informēšanas kampaņās, kas vērstas uz pasīvās smēķēšanas un smēķēšanas samazināšanu. Kampaņas tiks īstenotas līdz 2016.gada sākumam.
LETA