Reklāma pārspīlē tumšās šokolādes veselīgumu, maldinot pircējus
Vadošo šokolādes ražotāju veiktās reklāmas kampaņas pēdējos piecos gados ir ievērojami cēlušas tumšās šokolādes popularitāti. Zinātnieki šo fenomenu dēvē par "rūgto saldumu", jo reklāmas kampaņu pamatā liktie zinātniskie dati ir pārspīlēti un traktēti aplamā gaismā.
Pētījumi liecina, ka rūgtās šokolādes pārdošanas rādītāji kopš 2003. gada ir pieauguši par 49%. Turklāt konkurence šai tirgus segmentā pieaug, un dažas kompānijas iet vēl tālāk, pozicionējot tumšo šokolādi kā "veselīgu pārtiku".
Taču, ņemot vērā patieso labumu veselībai, ko sniedz neliels daudzums tumšās šokolādes, zinātnieki ir kategoriski pret šādu reklāmu. Kā norāda uzturzinātņu speciālisti no Tafta Universitātes ASV Kalifornijas štatā, apēdot apmēram 30 gramus melnās šokolādes, jūs patiešām izdarīsiet labu savai sirds un asinsvadu sistēmai, jo kakao satur antioksidantus. Taču šokolādes sastāvā ietilpstošie tauki un tās augstā kaloritāte nonivelē visas šī produkta veselīgās īpašības, ja apēstās šokolādes daudzums pārsniedz minētos 30 gramus.